Skip to main content
DO-iT

Sådan søger du

Sådan søger du om at få dit studie til at være en del af DO-iT

1

Indsend din projektidé

Der indsendes 1-2 siders projektidé til DO-iTs formand.
2

Styreguppen vurderer

Styreguppen vil ved næste møde vurdere, om det er en fordel for studiet at høre under DO-iT og i så fald invitere forskergruppen til at indsende en mere detaljeret protokol.
3

Protokol indsendes

Protokol indsendes indenfor 3 måneder af forsker til styregruppen. Hvis der allerede foreligger en protokol, sendes denne ind primært.
4

Protokollen vurderes

Protokollen vurderes ved review af 2-3 af konsortiets styregruppemedlemmer, hvoraf én er tovholder og ansvarlig for fremdriften i processen. Ved behov kan opgaven uddelegeres til eksterne reviewere.
5

Feedback

Skriftligt feedback til forskerne fra gruppen med samlet feedback på projektet og videre forløb ift. tilknytning til DO-iT.

Hvad er fordelene ved at være en del af DO-iT?

  • Du får feedback fra styregruppen på dit projekt.
  • Du kan forbedre dine muligheder for at opnå finansiering til projektet ved at være en formaliseret del af DO-iT.
  • Det kan lette din adgang til de kliniske afdelinger og øge rekruttering og samarbejde omkring projekterne.
  • Vi arbejder i fællesskab på tværs af specialet og med eksterne samarbejdspartnere på at forbedre vilkårene for og synligheden af forskning i de kliniske afdelinger, hvilket vil styrke det fælles formål; at
    generere vigtig viden og udvikling til gavn for vores fælles patienter.

Hvilke studier er egnede til at være DO-iT studier?

Større kliniske studier (fx RCT) eller kohortestudier indenfor gynækologi, obstetrik eller reproduktionsmedicin, hvor der indgår flere afdelinger i samarbejdet.

Adresse

Afdeling for Kvindesygdomme og Fødsler
Aarhus Universitets Hospital

Palle Juul-Jensens Boulevard 99
8200 Aarhus N